شبکه جامع کارشناسان کشاورزی ایران

در این شبکه، کارشناسان حوزه‌های مختلف کشاورزی حضور دارند. شما هم به این جمع بپیوندید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید کود سولوپتاس با کیفیت (سولفات پتاسیم پودری)

خرید کود سولوپتاس با کیفیت

3 دقیقه از زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید!

آنچه دراین مقاله می‌خوانید...

سولفات پتاسیم پودری که در ایران با برند سولوپتاس نیز شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین کودهایی است که برای تامین بخشی از نیاز پتاسیم در باغات، مزارع و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله به نکات مهم در زمان خرید کود سولوپتاس اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از کود سولوپتاس در باغات و مزارع

کود سولوپتاس به دلیل حلالیت بالا و درصد بالای پتاسیم، گزینه مناسبی برای مصرف در انواع کشت‌های باغی و زراعی است. در زیر به چند مورد از مزایای این کود اشاره می‌کنیم.

  • تامین بخشی از نیاز گیاه به پتاسیم
  • افزایش سایز و درشتی میوه در درختان
  • افزایش پرشدن و وزن دانه / میوه در کشت‌های زراعی
  • افزایش میزان قند در میوه‌
  • بهبود طعم، رنگ و ماندگاری میوه
  • افزایش مقاومت به تنش‌های محیطی
  • افزایش استحکام ساقه و جلوگیری از خوابیدگی (ورس) بوته
  • تامین بخشی از نیاز گیاه به گوگرد (فرم قابل جذب)

اهمیت توجه به حلالیت کود

کود سولوپتاس با حلالیت بالای آن شناخته می‌شود و بعد از اضافه کردن به آب باید به‌طورکامل حل شود. متاسفانه بعضا مشاهده می‌‌شود که بعضی از کودها که به اسم سولوپتاس به فروش می‌رسند محلول در آب نبوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

در زمان خرید کود سولوپتاس به میزان حلالیت کود توجه ویژه داشته باشید و از کیفیت آن مطمئن شود. اگر کود بی‌کیفیت تهیه شود، تاثیری در کشت و کار شما نخواهد داشت. برای آزمایش این کود، می‌توانید قبل از خرید مقداری از آن را در حضور فروشنده در آب حل کرده و از حلالیت آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی درصد عناصر کود

در زمان خرید کود سولوپتاس به درصد عناصر آن توجه ویژه داشته باشید. ممکن است این کود در برندهای مختلف درصد عناصر متفاوتی داشته باشد. اما کودهای سولفات پتاسیم پودری معمولا بصورت استاندارد حدود 50 تا 52 درصد اکسید پتاسیم (K2O)  معادل 41 تا 43 درصد پتاسیم خالص (K) و حدود 17 تا 18 درصد گوگرد خالص (S) دارند.

در زمان خرید به اطلاعات روی برچسب کود توجه داشته باشید و از خرید کود با درصدهای پایین‌تر از اعداد ذکر شده در بالا خودداری کنید.

بررسی شرکت تولید کننده محصول

 امروزه تنوع محصولات و کودهایی که تولید و عرضه می‌شوند، بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث شده که کشاورزان عزیز در زمان انتخاب کود مناسب سولفات پتاسیم با مشکل مواجه شوند. یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که اطلاعات شرکت تولید کننده را بررسی کرده و از صحت وجود آن و مجوزهای لازم اطمینان حاصل کنید.

قیمت محصول ملاک اصلی برای انتخاب کود نیست!

همانطورکه در حوزه‌های دیگر تجربه کرده‌اید، قیمت محصول تنها معیار برای ارزیابی کیفیت محصول نیست.

قیمت تنها یکی از عواملی است که ممکن است در انتخاب کود یا هر محصول دیگری در نظر گرفته شود، اما نباید به تنهایی به عنوان معیار تعیین کیفیت استفاده شود. در واقع، ممکن است کودهای با قیمت بالاتر، کیفیت بهتری نسبت به کودهای ارزان‌تر داشته باشند، اما برعکس این موضوع هم ممکن است صادق باشد.

آنالیز کود در آزمایشگاه

یکی از مطمئن‌ترین کارها برای اطمینان از درصد عناصر غذایی ذکر شده روی برچسب کود، ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های آنالیز کود است. آنالیز کود بخصوص در خریدهای عمده سولوپتاس توصیه می‌‌شود. هزینه‌ای که بابت آنالیز محصول پرداخت می‌کنید، در قبال هزینه‌ای که بابت خرید کود سولوپتاس پرداخت می‌شود، بسیار ناچیز است.

خرید کود سولوپتاس با کیفیت

یکی از کودهایی که در داخل برنامه‌های کوددهی اختصاصی اگرویار استفاده می‌شود، کود سولفات پتاسیم پودری (سولوپتاس) است. در این برنامه‌ها از برندهای معتبر و با کیفیت استفاده می‌شود. جهت خرید کود سولوپتاس با کیفیت با کارشناسان واحد پشتیبانی اگرویار در ارتباط باشید.

تماس با واحد فروش 0915515863005191004601

این آموزش را دوست داشتید؟
6
0

بخش نظرات

دیدگاهتان را در ارتباط با این مطلب آموزشی بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت برنامه کوددهی اختصاصی