بعد از برداشت پسته چه اقداماتی انجام دهیم؟

مهندس مجتبی حسینیان

دانشجوی دکتری فیزیولوژی گیاهی

عضو هیئت علمی شرکت خوشه پروران زیست فناور
عضو هیئت علمی شرکت خوشه پروران زیست فناور

بعد از برداشت پسته چه اقداماتی انجام دهیم؟

مدیریت باغات پس از برداشت محصول از جمله اقدامات پر‌اهمیتی است که به شدت در کیفیت و میزان باردهی فصل رشد آینده تاثیر می‌گذارد. آبیاری مناسب برای جلوگیری از محدودیت رشد ریشه در پاییز، تغذیه فروت ست و رعایت اصول بهداشتی باغات پسته از جمله اقدامات مهم مدیریتی پس از برداشت است. فروت ست پس از برداشت در درختان پسته بیشترین سهم را در باردهی فصل رشد آینده دارد، در نتیجه باید دقت کافی در انجام آن داشته باشید. همچنین می‌توانید با رعایت نکات بهداشتی باغ پس از برداشت پسته، از گسترش آفات و بیماری‌ها در فصل رشد آینده جلوگیری کنید.

  • چرا آبیاری پس از برداشت در باغات پسته از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

رشد ریشه در پاییز انجام می شود و اگر آبیاری انجام نشود با محدودیت رشد در ریشه مواجه خواهیم شد. به همین دلیل باید اطراف ریشه رطوبت داشته باشد تا مواد به راحتی انتقال یابند و سبب رشد ریشه شوند.

  • احیای خاک پس از برداشت در باغات پسته چگونه امکان پذیر می شود؟

شرایط ریشه بعد از برداشت به دلیل نبود برگ در درخت بصورتی نیست که جذب زیادی وجود داشته باشد به همین دلیل احیای خاک باید با استفاده از کودهای میکروبی یا زیستی صورت پذیرد تا شرایط برای فصل رشد بعدی مناسب گردد و شرایط خاک برای رشد ریشه و جذب عناصر غذایی افزایش پیدا کند.

  • بهترین زمان برای برداشت بقایای گیاهی در باغات پسته چه زمانی است؟

پایان زمستان، بعد از گذشت سرما زمانی که هنوز فصل رشد شروع نشده است بهترین زمان برای برداشت بقایای گیاهی است. اگر هوا گرم شود ، زمستان گذرانی آفات به پایان می رسد و برداشت بقایا تاثیری ندارد.

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت برنامه کوددهی اختصاصی